تاریخ انتشار:چهار شنبه 10 بهمن 1397
شناسه نویسنده:
روشن پژوه:
بهره وري توليدات ملاك داوران جام جم باشد
برگزیده دوره دوم جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: تولید برنامه با هزینه کمتر اما خلاقیت بیشتر باید از امتیاز بیشتری در داوری جشنواره جام جم برخوردار شود.
به گزارش ستاد خبری جشنواره جام جم، مسعود روشن پژوه مجری «مسابقه محله» و برگزیده دوره دوم جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: اصول جشنوارههای فرهنگی به این گونه است که آثار شاخص بر اساس هزینههای شخصی و به طور خصوصی تولید میشوند، اما در تلویزیون این گونه نیست؛ ابتدا برآورد هزینهها صورت میگیرد و از طرف سازمان ارزیابی میشود و بعد برنامه تولید میشود. به همین خاطر معتقدم جشنواره تلویزیونی جام جم باید کمی متفاوت تر از دیگر جشنوارههای فرهنگی برگزار شود؛ در واقع داوری ها باید حس رقابت را بین برنامه سازان بیشتر کند.
وی ادامه داد: هزینه تولید برنامههایم برای تلویزیون طبق برآورد، سازمان صداوسیما متقبل میشود در حالی که برخی برنامههای دیگر برای خود اسپانسر دارند و نیمی از هزینهها بر عهده آنهاست و باید این موضوع هزینه در داوری جشنواره ملاک قرار بگیرد. هر کس هزینه کمتر اما خلاقیت بیشتر در برنامهاش دارد باید از امتیاز بیشتری برخوردار شود.
روشن پژوه تصریح کرد: حتی برنامههایی با ایده کامل ایرانی تولید میشود و هدفش گسترش فرهنگ ملی و ایرانی است. همچنین برنامههایی در ساعت کم مخاطب پخش میشود اما با جذابیت توانستند مخاطب جذب کنند؛ این موارد نیز باید در ملاک داوری این جشنواره قرار بگیرد.
وی با اشاره به افزایش مخاطبان تلویزیون اظهار داشت: برخی هنرمندان تصور میکردند تلویزیون مخاطب ندارد و به سمت سینما رفتند اما متوجه شدند این طور نیست، مخاطبان تلویزیون بسیار است و حتی همانهایی که چنین تصوراتی داشتند حالا برگشتند در تلویزیون برنامه سازی و حتی اجرا هم میکنند.
روشن پژوه در پایان درباره چگونه ماندگار شدن مجری در بین مردم گفت: ماندگاری مجری به ذات و شخصیت آن برمیگردد؛ اگر مجری حرفی بزند که ته دلش آن چیزی نباشد که میگوید به دل مردم هم نمینشیند و موفق نخواهد شد. ضمن اینکه به نظرم باید در این جشنواره داوری اجراهای برنامههای ترکیبی، طنز و مسابقهای و کودک به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار بگیرند.
انتهای پیام/ن