تاریخ انتشار:شنبه 21 بهمن 1396
سلمان خورشیدی کارگردان انیمیشن:

جشنواره سیما بیشترین سهم را باید به مخاطبان خود بدهد

سلمان خورشیدی کارگردان انیمیشن خواهان ان است تا بینندگان شبکه های سیما بیشترین سهم را در جشنواره تلویزیونی جام جم داشته باشند.

به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم؛ وی یکی از راهکارهای رشد انیمیشن را ورود بخش خصوصی و مستقل به این حرفه دانست و با اشاره به جایگاه انیمیشن ایران در جهان تاکید کرد: باید جایگاه انیمیشن ایران را از زوایای مختلف بررسی کرد. باید اذعان کرد انیمیشن ایران در دو بخش کمی و کیفی توان خوبی دارد. به عبارت دیگر از نظر فرم، محتوا و تکنیک آثار تولید شده در سطح انیمیشن جهانی است، اما بزرگترین ضعف انیمیشن ما ناچیز بودن سهم حضورمان در بازار انیمیشن جهانی است.

وی با تاکید بر این که با کمبود نیرو در زمینه فیلمنامه نویسی انیمیشن مواجه هستیم، گفت: بستر و امکانات  خوبی برای نگارش وجود دارد اما نگارش فیلمنامه انیمیشن مانند فیلمنامه های فیلم و سریال نیست و تفاوت زیادی دارد، اولین نیاز برای نگارش در انیمیشن داشتن دانش انیمیشن است.

سلمان خورشیدی از نبود ثبات شغلی در جمع دوستان انیماتور گلایه و اضافه کرد: به خاطر نوساناتی که در فضای هنری کشور وجود دارد، متاسفانه به سختی می توان دورنمای خوبی را برای انیمیشن متصور شد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای رشد انیمیشن ورود بخش خصوصی و مستقل به این رشته می باشد، که با ورود سرمایه گذاران دلسوز و متعهد می توان شاهد رشد انیمیشن ایران بود چون شرط یک سرمایه گذار بازگشت سرمایه همراه با سود اثر است و به همین دلیل سعی می شود اثری ماندگار و با کیفیت را به بازار عرضه کند.

سلمان خورشیدی نقش شبکه های سیما را در زمینه نمایش آثار پویانمایی مثبت ارزیابی کرده و افزود: ما نیاز به آثاری داریم که تبدیل به برند شوند، هنوز این برندسازی به صورت خوبی انجام نشده اما می توان با استفاده از نیرو های باتجربه که سال ها کار انیمیشن کرده اند؛ در ساخت این نوع برندها به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با اشاره به اینکه بازار بسیار خوبی برای محصولات جانبی انیمیشن در کشور وجود دارد تاکید کرد: اولین قدم در زمینه ایجاد بازار محصولات جانبی کاهش فاصله میان مخاطب و انیمیشن ایرانی است. پس از آن می توان به دنبال محصولات جانبی آثار در بازار بود.

این کارگردان انیمیشن با اشاره به جشنواره جام جم سهم مخاطبان را مهم دانست و افزود: باید به سلیقه مخاطب احترام گذاشت. خیلی از آثار هستند که زحمات زیادی برای آن کشیده شده اما مخاطب اسم آن آثار را هم نشنیده است این یعنی شکست، جشنواره جام جم سهم مشارکت مردم را باید در انتخاب آثار افزایش دهد و با این کار چرخه حیات آثار هنری و به ویژه پویانمایی با دیده شدن جان تازه ای خواهند گرفت.

انتهای پیام/ن

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

مانده : (1000) حرف
ادوار جشنواره های سیما
برگزیده های چند رسانه ای